Powered By Blogger

11 oct. 2022

Amintiri - Ion Pribeagu











Nu s-au mai văzut aproape

De vreo cincisprezece ani,

De pe când umblau la şcoală:

Ambele în Botoşani.


Anii trec pe nesimţite

Cum trec visele şi ele

Şi s-au întâlnit pe stradă

Amândouă tinerele:


- Nici nu ştii ce bine-mi pare

Scumpo, că ne-am revăzut...

Să ne povestim crâmpeie

Şi-amintiri despre trecut!


Au vorbit de film, de Beatles,

De artiştii consacraţi,

Despre modă, despre blănuri

Şi apoi despre... bărbaţi.


- Ia să-mi spui, iubită Cleo,

Însă cu sinceritate,

Cum petreceţi, tu cu soţul

Clipele de voluptate?


- Spune-mi-o cu de-amanuntul

Pentru că prin jocul firii

Ştim deja ce înseamnă aia

Care-i baza omenirii...


- Draga mea, Ionel m-adoră

Mă dezmiardă ca pe-un miel

Şi în ce priveşte amorul

Nu pot să mă plâng defel.


Mă sărută cu pasiune

Şi să nu spun mai departe,

Dar îşi face datoria

După cum scrie la carte!


Dar tu, scumpa mea Ortansa,

Că te-ai măritat devreme,

Cum te-mpaci cu-al tău, în visul

Îndrăgirilor supreme?


- Drept vorbind, a spus Ortansa,

N-am ce spune despre mine,

Nu o duc rău cu iubirea

Însă n-o duc nici prea bine.


Şi Vasile-al meu e tandru

Însă are-o apatie

Parcă e şi parcă nu e

Cum ar trebui să fie.


Dar cum nu-s din mămăligă

Ca să rabd şi nopţi şi zile

Eu m-am dus la doctor Staicu

Şi mi-a dat nişte pastile.


Îi pun una în mâncare

Fără nicio emoţiune

Şi de-atuncea merge treaba

Admirabil, o minune!


Da-ntr-o zi când stam la masă

Nu ştiu cum, dar lui Vasile

Ca să-i stimulez dorinţa

I-am pus două-trei pastile.


A mâncat şi deodată

Fără urmă de ruşine

A sărit în sus, sălbatec

Şi s-a năpustit la mine.


A smuls toată-mbracămintea,

Ce să-ţi spun, m-a făcut praf...

Nudă, ca pe Sofia Loren

De la cinematograf!


Mă strângea la piept cu sete

De credeam că-mi sparge coasta

Şi mă îmbrăţişa năprasnic....

- Ei, şi ce vezi rău în asta?


- Nu e rău! Din contră,-mi place!

A răspuns Ortans senină,

Însă noi, funcţionarii

Luăm masa la cantină!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează