Powered By Blogger

11 oct. 2022

În flacăra care mă arz - Alecu Văcărescu













În flacăra care mă arz

În loc de chinuri și necaz

Găsesc tot mângâiere,

Dulceață și plăcere.


Ca pervaneoasă am ajuns

Nu e vrun lucru de ascuns,

Singur alerg de voie,

În foc fără nevoie!


Când nu te văz, îngheț de frig.

Voi să te văz și să mă frig!

A ochilor tăi rază

Îmi place să mă arză!


În focu-ți când mă prigoresc,

Atunci îmi pare că trăiesc!

Atunci mă știu cu viață,

Aminteri sunt de gheață.


Această parte mi-am ales

Din flacără-ți să nu mai ies!

Nu voi să am scăpare

D-un foc ce rai îmi pare!


Să arz trăind, să mor arzând!

Și-al tău obraz numai văzând,

Să-mi pară focul viață,

Și moartea o dulceață!


Așa m-am hotărât să fiu

Cât voi trăi, cât voi fi viu,

În piept purtându-ți focul,

Să-mi fericesc norocul!


Iar când pă urmă voi muri,

Nici între morți nu voi feri

D-a spune la oricine

C-așa ți se cuvine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează