Powered By Blogger

4 nov. 2022

A optsprezecea scrisoare - George Ţărnea


În ce măsură să putem cunoaște

Capcanele unui fior prea vast,

Când nici zăpada nu mai poate naște

Inflorescența pentru somnul cast.


Și-mbătrânim în doi, pe nesimțite,

Fără să vrem să credem că-i așa,

Când peste somnul clipelor mințite

Vin armăsari de fum cu noaptea-n șa.


Mă judeci pentru răul fără care

Nici binele n-ai fi putut să-l ceri

Și-atâta iarnă doarme-n fiecare

Încât ne pierdem șirul dinspre veri.


Asediați de liniștea adâncă

Nu prea pricepem ce-ar mai fi de spus,

Ci doar păzim ninsorile și încă

Ne bucurăm că, totuși, n-am apus.


Iubita mea cu tâmple obosite,

Iertare-n gând s-ar cuveni să cer

Dac-am cernut prin tot mai rare site

Destrăbălarea stelelor din cer.


Dar într-atâta nu mă știu preface

Încât să-ți par mai bun decât mă vezi,

Că dacă vară înapoi se face

Mai fug la stele să culeg dovezi.


Și iar mă-ncurc la rând cu câte una

Lăsându-te să torci același plâns

Pe care-l toarce, poate, numai luna

Când vede fânul soarelui nestrâns.


Coboară-n noi amurgul pe-ndelete

Ștergând și urma gândului sprințar

Tu promoroacă porți demult în plete,

Eu port pe umeri cel mai greu ghețar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează