Powered By Blogger

8 nov. 2022

E periculos să citeşti ziarele - Margaret Atwood











Pe când înălţam castele

frumuseţe-n lădiţa cu nisip

grabnic gropile se umpleau

stârvuri scoase la soare de buldozere


şi pe când mergeam la şcoală

spălat, pieptănat, călcând

pe crăpăturile cimentului sub tălpile

mele detunau bombe. 


Acuma c-am crescut mare

şi-s ştiutor de carte şi stau în fotoliu

la fel de calm ca-n sine un proiectil


iar junglele ard, şi sub-

arboretu-i ticsit de soldaţi

numele de pe apăsătoarele hărţi

se prefac în fum.


Eu-s pricina, eu-s o magazie

de jucării chimice, trupul mi-i

un ucigător dispozitiv,

cu dragoste mi-ntind braţele, mâinile mi-s puşti

bunele mele intenţii – cu totul mortale.


Până şi ochii mei pasivi prefac

tot ceea ce privesc în afumătura

alb-neagră a unei fotografii de război,

cum oare

m-aş putea opri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează