Powered By Blogger

1 nov. 2022

Șotron - Mircea Dinescu


Cu dragostea de sine mă lupt sfidîndu-mi traiul

și simt că-n seara asta aproape am învins.

Un înecat ce parcă s-ar hîrjoni cu paiul,

sinele meu fățarnic se crede un alt ins

și îmi aruncă-n față că-s mai bătrîn ca maica

și n-am dat iama-n via lipsită de pîndari,

ci am furat iubirea, prostește, cu hoțoaica

și-n loc să tai la joagăr butuci de fete mari

am tot cărat în cîrcă doar vreascuri iluzorii

din codrul de simboluri al sfinților părinți

mai bine eram doctor docent peste podgorii

cu mîna-n cuiburi calde și cu țigara-n dinți.

Bastard al necredinței și fiu al îndoielii

întoarce-te-n făptura de care te dezici

căci condamnat pe viață în închisoarea pielii

vei putrezi în valea cu bozii și urzici

și caprele-ți vor paște aducerea aminte

scriindu-ți al tău nume uitat cu căcărezi

și vei juca deodată cu iezii pe morminte

șotronul învierii în care nu mai crezi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează