Powered By Blogger

5 nov. 2022

Ție mamă - Ada Negri













E drept, sunt tare. Pe stancoasa cale

Credinti, fasii din inima-mi lasat-am;

Si totusi, cu mandrie,

Pasesc spre luminoasa aurora.


Am infruntat loviri de pretutindeni,

Invidii lase, uri intunecate.

Durerilor opus-am

Rabdarea a o suta de vieti!


Si, suferind, in veci n-am scos un gemat;

Nimic nu-mi pleaca fruntea, nici gandirea.

In adevar, sunt tare:

Eu sunt stejarul neclintit de vinturi.


In cintu-mi tremura iubirea sfinta

De oameni si de lucruri, creatoare,

Eterna ca saminta,

Ca sarutarea soarelui, fecunda.


O, mama, binecuvinteaza-ma!

Tu singura ma intaresti in lupta,

Cind ma ineaca plinsul,

De nu mai stiu liman, nici mingiiere;


Cind simt, ca intr-un groaznic labirint,

Ca mintea mea se zbate-n intuneric,

Si straja mea, virtutea -

Ce-mi da curaj si forta - sta sa moara.


Te chem, s-atit de mindra si de mare

Mi-apari, cu blinda, nobila ta frunte,

De ani incununata

Cu vite albe si stralucitoare;


Asa senina mi te-arati in calmul

Dumnezeiesc al batranetii tale,

Tu, ce dureri cumplite

Ai infruntat stind drept in fata mortii;


In ochii tai i-atita bunatate,

S-atita-ntelepciune ai in fata,

Si-n zimbet si-n miscare,

Ca eu ma simt, prin tine, renascuta;


Si trup din trupul tau ma-mbraca iarasi,

Putere din puterea ta, o, sfinto!

Resalta-n mine mindrul

Stejar salbatec neclintit in vinturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează