Powered By Blogger

3 dec. 2022

Na-vă! - Vladimir Maiakovski

















Într-un ceas, de-aici încolo, într-o stradelă curată

pe oameni se va prelinge greţoasă-va grăsime,

iar eu v-am deschis atâtea sipete cu versuri de mâine,

eu - al nepreţuitelor cuvinte risipitor, mână-spartă.


Iată, dumneata, bărbat ce eşti, ai în mustăţi varză -

odor din borşul nemâncat până la capăt, undeva;

iată, dumneata, femeie ce eşti, pe chip ai groasă pudra,

şi priveşti ca o stridie din găoacea obiectelor.


Voi toţi pe fluturaşul inimii poetului uriaş, cât oceanele,

vă veţi înghesui, murdari, în galoşi sau fără galoşi.

Glotaşii, înhăitaţii vor sălbătici, frământându-se furioşi,

păduchele cu o mie de capete îşi va făta picioruşele.


Dar dacă astăzi eu, sunt cam brutal,

în faţa voastră n-am chef să mă strâmb, - iată,

voi dori să scuip, şi-oi face-n mod ideal,

eu - al nepreţuitelor cuvinte risipitor, mână-spartă.


traducerea Leo Butnaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează