Powered By Blogger

1 dec. 2022

Întoarcere la brazdă - Tudor Arghezi


Pământ al țării mele și al meu,

nu m-ai uitat? E pasul meu. Sunt eu,

cea mai nevrednică odraslă de plugar.

Primește-mă, preabunule, în brațe, la hotar.


Am hoinărit până la marea mare,

peste mai multe rânduri de hotare,

cu fluierul, cu câinele-asmuțitul,

în brâu și cu tovarășul cuțitul.


C-am învățat din vreme, de la tata,

să-l sufăr fără teacă și de luptă gata.

Am tras și eu în tine o brazdă, nu degeaba.

Mă asuprea nevoia, mă-nghesuie graba.


Am pus altoaie-n spin și mărăcine.

Primește-mă, Pământule, cu bine.

Fusei un pom hoinar în lumea toată,

cu poamele mai rumene câte odată,


Simțindu-le din ramuri cum se coc

și-ntinerit, dar trist de-atât noroc.

M-ai ridicat cu poamele-n lumină,

copacul mă durea din rădăcină,


Căci scânteiat de stelele streine,

pământule de-acasă, ea rămăsese-n tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează