Powered By Blogger

1 dec. 2022

Trubadurul mincinos - Radu Stanca


Eu am iubito,-n Spania un castel.

Porțile lui sunt prinse-n căngi de aur

Și lângă fiecare stă un maur

Cu fes de-argint, cu scut și cu cercel.


Pe socluri mari și verzi dorm lei regești

Si prin alei se plimba trist păunii,

Cadâne moi cu lungi și grele funii

Târăsc prin ierburi leneșe calești.


La geamuri, vergi albastre străjuiesc,

Și prin odăi, din amfore rotunde,

Un fum verzui dezbracă și ascunde

Bazine cu făpturi ce dănțuiesc.


Castelul are turnuri fără preț

Și turnurile-n vârf au streșini care

Când strălucesc aprins în depărtare

Opresc în loc pe orice călăreț.


În zori de zi prin curți se joacă cerbi

Si prin fântâni se scaldă porumbițe,

Iar pomii încărcați cu flori și vițe

Se leagănă-n văzduh ca niște șerpi.


Nu pas de om se-aude prin alei

Ci pas duminical de antilopă,

Doar rozele tresar într-o sincopă

Când se presimte-n preșuri mersul ei.


Într-un ungher cu blăni de jder pe jos

Piticii scunzi beau miere din magnolii.

Acolo eu primesc, pe perne, solii

Și sorb tutun din pipe lungi de os.


Acolo, la un gong, pe tăvi de-argint

Îmi vin fazani umpluți și fructe coapte

Și curge vinul negru zi și noapte

În cupele de crin și mărgărint.


Eu am, iubito, -n Spania un castel

Și, dacă vrei, te fac stăpâna-n el!


Din volumul ,,111 cele mai frumoase poezii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează