Powered By Blogger

1 dec. 2022

Concert de orgă - Radu Stanca


Cântă-mi din nou din Dietrich Buxtehude,

Bătrâne cantor smuls din veacul meu!

În turn acuma nimeni nu ne-aude,

Stăm muți în el doar noi și Dumnezeu.


Deschide iarăși filele uitate

Și urcă iarăși treptele în cor,

Acolo-și fac prin geam înmănuncheate

Razele lunii mistic coridor.


Afară de noi doi, în catedrală

Sunt numai sfinți palizi în picturi,

Apasă-ți,deci, piciorul pe pedală

Și degetele pe claviaturi!


În fiece tub veghează-un înger

Și orga-ntreagă pare-un heruvar.

Abia aștept să sufăr și să sânger.

Abia aștept preludiul de cleștar.


Sunt zeci de ani de când mi-am pus armura

Și-am părăsit cetatea-nfipt în șea.

Am cunoscut doar sulița și zgura

Și cornu-ncovoiat care vestea.


Acuma vreau s-aud acorduri pure

Și să îmbrac cămașa sfântului.

Orga așteaptă-n zid, ca o pădure

Cu pomii zvelți, sărutul vântului.


Să se fi scurs pe noi un val de șoapte

Sau doar ecoul unui vechi mormânt?

Știut Prin 1707

Ea a murit la orgă așteptând.


Dar nu-i nimic. De-atunci sunt ani de zile

Și rana mi s-a-nchis sub sânul stâng.

Poți să deschizi din nou acest file!

Acum am sale-ascult fără să plâng.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează