Powered By Blogger

1 ian. 2023

Autocaracterizare in versuri - Mihai Eminescu

 

Mai lasati-ma si-n pace cu-adevar si poezie,

Cine-mi da pe ele ceva? In durerea mea cea cruda,

Daca inima-mi svicneste, daca fruntea imi asuda,

Cine esterge-a ei sudoare, cine ochii mi-i mingiie?


Surtucul mai mult urzala este decit batatura,

Nu vedeti ce ros pe amrgini, ce fudul mai e la coate?

Vintul chiar ride in urma-mi, cind ma priveste la spate.

Oamenii? cu ironie la vedere-mi casca gura.


Ciubotele? nime-n lume sa nu stie ca-s poet,

Dupa mindrele calciie, el pe loc mi-nseamna teapa,

Da! cilciiele ca ele - dar prin gauri intra apa,

Talpile-si arata dintii - casca, dupa meremet.

...

De-as putea dormi - dar frigul nici sa dorm n-o sa ma lase,

De-as putea visa, dar gerul genele mi le ingheata

Si-mi paienjeneste ochii. - Ah, dornta mea-i o rata

Fripta... cu curechiu ... ba fara ... Ce idee geniala!


Si mi-i somn, mi-i frig, mi-i sete ... Ce se cuget la amoruri!

Ce femeie-ar vrea sa-parta saracia mea lipita-

Soarta ce in Romania la poeti li-i pregatita!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează