Powered By Blogger

29 ian. 2023

Haide mamă, haide tată - Adrian Păunescu


Haide, mamă, haide, mamă, hai

Nişte linişte să-mi dai,

Haide, tată, haide, tată, hai

Nişte linişte să-mi dai.


Haide, mamă, haide, tată,

Mai priviţi-vă o dată

Şi, pe urmă, dacă-i bine,

Să mă faceţi tot pe mine.


Mi-aţi dat suflet, mi-aţi dat nume,

De când sunt şi eu pe lume,

Mi-aţi dat multe şi de toate,

Dar şi zbucium peste poate.


Bună ziua, noapte bună,

Separat şi împreună,

Dar şi bună dimineaţa,

Dragii mei, mai dragi ca viaţa.


Când mi-e jale, când mi-e teamă,

Mă gândesc la tine, mamă,

Cand mi-e viaţa tulburată,

Mă gândesc la tine, tată.


Haide, mamă, haide, tată,

Mai cladiţi-mă o dată,

Fără nume şi avere –

Numai linişte v-aş cere.


Nu-mi ajunge tot ce este,

Caut veşnic o poveste,

Un ochi râde, altul plânge,

Pe-amandoi vă port pe sânge.


Că nici unul n-avem parte,

De la naştere la moarte

De o viaţă liniştită –

Frunza-n plop mereu se- agită.


Înapoi la tine ia-mă,

Să mă ştergi de lacrimi, mamă,

Lasă-ţi mâna să mă bată,

Să mă – nveţi cu viaţa, tată.


Bune, rele-amestecate,

V-aţi obişnuit cu toate.

Creşte noapte, creşte iască

Pe iubirea pământească.


Bate vântul dinspre viaţă,

Şi eu lacrimi simt pe faţă,

Dinspre moarte bate vântul,

Lăcrimează şi cuvântul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează