Powered By Blogger

1 ian. 2023

La revedere - Norman MacCaig




Când treci, ştii bine, 

Prin absenţa mea, care-i făcută doar din tine,

Norii nu mai pot fi cerul meu, nici acest soare,

Al meu e doar cerul care se desface-n particule infime – 

Şi minciuna atotcuprinzătoare

De-a fi această voce, această privire, aceşti centimetri-înălţime.

Elementele care m-au făcut

Din întâlnirea noastră nespus de avut

Nu mai pot fi necreate; nu există haos

A cărui cauzalitate

Să poată anula-n vreun fel, să readucă-n repaos

Ceremonialul prezenţei tale, chiar şi-atunci când eşti departe.

Tu, atunci, şi eu – împreună,

Vom pretinde că totul e-o minciună,

Diminuându-ne pentru-a crea impresia amăgitoare

Că putem exista separaţi, în vreme ce, dincolo de-artificii şi de-al lor fâs, 

Un om mult, mult mai mare, 

Se ascunde în această privire, în acest surâs.

El e cel care dincolo de marea adâncă 

Dincolo de ocenele triste te va întâmpina – încă,

Trezindu-te din nepăsare cu ceea ce a fost.

Din acestă oră trecută vocea lui va vorbi,

Legile Timpului vor trebui să-şi caute alt rost:

În faţa-întregii lumi mâna lui îţi va atinge obrazul, te va iubi.

Străin poate fi

Doar sunetul căruia-i lipseşte darul de-a privi.

Nu există gând care, murind, să treacă, mărunt sau înalt, 

Prin spaţii-n care noi n-am putea să fim,

Să ne realcătuim

Unul altuia sinele, fiecare-n gândul celuilalt.

Laşi în urmă – nimic nu se pierde – 

Mai mult decât am fost eu vreodată, şi cu-un fel de

Cochetărie-amară iei cu tine mai mult

Decât voi fi până-n acea zi, din toate mai aleasă,

Când nu va mai fi nimic de făcut,

Doar să rostim " În sfârşit", şi să fim din nou acasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează