Powered By Blogger

2 ian. 2023

Liftan - Ion Pribeagu


Liftan e un tip simpatic

Cum altul nu gasesti

Si mai e si voiajorul

Cel mai prima-n Bucuresti.


De-ti vorbeste, totdeauna-i

Plin de duh si plin de spuma

Nu exista sa se lase

Far sa-ti plaseze o gluma.


Are un sac de anecdote

Si de znoave fel de fel

La petreceri e o placere

Nopti întregi ai sta cu el.


Nu exista povestire

Fie lunga, fie scurta

Sa ti-o spuna el cu farmec

Si sa nu te ti de burta.


Fiind un personaj de seama

Si în bransa lui fruntas

Trage numai la hotelul

Cel mai mare din oras.


Îl iubesc hotelierii

Ca pe un portbenheur al lor

Fiindca domnul Liften este

Cel mai stasnic voiajor


Si într-o zi sfârsind programul

Si soios din cale afara

Se ducea grabit s-ajunga

Cât mai repede la gara.


Când sa urce în tren deodata

Tocmai în minutul acela

Liftan si-a adus aminte

Brusc ca si-a uitat umbrela.


La hotel se-ntoarce însa

Camera (ce clipa crunta)

E ocupata de-o pereche

Care e în voiaj de nunta.


Ce sa faca bietul Liftan?

Desi are treaba multa

Dar sa-i treaca plictiseala

Sta la usa si asculta.


- Puico, spune a cui e gura,

Care în voci ma va îmbata

Si o voce îngereasca

Zise:: e a ta si a mea!


- Dar a cui sunt ochii acestia

Mari si negri ca agata?

- Tot ai mei sunt draga Sandu!

- - Sa ti le manânce fata!


- Dar mânutele astea roze

Cu miresme de petale,

Ale cui sunt papusico?

- Ale mele si-ale tale.


- Camesuta asta fina

Alba ca un puf de nea?

- Jur ca n-am împrumutat-o

Crede-ma ca-i tot a mea!


- Dar pantofii albi în care

Dorm ca doua rândunici

Piciorusele-ei superbe

Cine le manânca ghici?


- Cine vrei sa le manânce?

Ciripeste ea agale

Tot ce e aici în casa

Toate, toate-s ale tale


Auzind aceste vorbe

Liftan se aprindre foc

Si cu multa discretiune

Bate în usa: Toc!Toc!Toc!


-Cine e acolo?

- Eu sunt.

- Si cam ce doresti mata?

- Când ajungi la umbrela

Va înstiintez ca-i a mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează