Powered By Blogger

1 ian. 2023

Omul de sticlă - George Meniuc


Nenorocitul si-a inchipuit

ca e facut din sticla 

Cervantes

Nu va loviti de trupul meu usor,

Sunt fragil din cap pana-n picioare.

Sunt straveziu ca apa de izvor,

Sunt diafan ca aerul de seara.

Cum ma cheama? N-am facut nici o gafa,

Dar lumea-mi zice senior Garafa,

Dar lumea-mi zice Clopotel de cristal,

Strop de roua din clestar matinal.

Prin mine puteti vedea pestisori cum inoata,

Ciocarlia cum zboara in azur,

Lumea o puteti vedea, marita sau micsorata:

Sunt de sticla jur-imprejur.


N-am nici o vina, dar sunt de sticla.

Am fost din fire de nisip, in trecut.

Iar pe urma m-am topit in foc si pacla.

O femeie mi-a dat niste vraji de baut.

Ah, cat as vrea sa fiu din tarna in poieni,

De fier in munti, de lemn sub soare!

Dar unde s-a pierdut sireata vrajitoare,

Ca sa-mi descante cu alte buruieni?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează