Powered By Blogger

1 ian. 2023

Un actor destul de fad - George Țărnea


sunt un actor

destul de fad,

ajuns în cel din urmă grad,

adică numai bun de pus sperietoare la apus

şi grănicer la răsărit… cunoaşteţi, poftiţi, intraţi, bine-aţi venit…

foaie verde stă să cadă parcă-s prost făcut grămadă.

mă doare-n replică!

mă doare-n replică şi tac!

mănânc, mai beau, mai beau, mai zac proptit cu fruntea-n felinar,

sunt cel mai mare găinar…

la ce bun actor din care nici nu poţi să faci mâncare

într-o vreme în care totul se încearcă întâi cu botul,

şi apoi se-ngurgitează…

unii mor, dar ce contează?!

pân` la urmă o s-o mierlim…

însă Doamne, cum trăim…

parcă-ţi vine să-ţi dai palme

dup-atâtea clipe calme care vin şi pleacă-n trombă…

unu a mai pus o bombă…!

altă lume, altă eră pentru proştii care speră,

alta viaţă, altă cuşcă,

unu a mai tras c-o puşcă…

una şi-a mai rupt pieliţa şi-o cam doare piuliţa,

şi-o mănâncă între deşte,

semn suprem că… se trăieşte!

ce-aşteptaţi să vă mai spun? sunt ca o coajă de săpun

rămasă fără nici-un rost dupa spălarea care a fost

de creiere, de sâni, de… buci…

dar unde dracu să te duci?

pune-ţi frate pofta-n cui, n-aştepta de unde nu-i,

după câte-am tras ca boii, suntem iarăşi fii ploii

numai buni de dus cu vorba, să-ţi mănânce altul ciorba,

numai buni de dus cu sacul şi-o să dăm cu toţi de dracul

cu stilul nostru fistichiu de-a scoate din rahat rachiu,

dar să bea, să-l bea pân’ or rămâne laţi

toţi proletarii însetaţi

ce fără cap, fără busole,

au dat cu mucii în fasole…!!!

Heeei flăcăii mei de pe tavan, mai daţi-o dracu de putoare,

chiar dacă-i rău, şi aici mă doare că ţara n-are nici-un ban,

mai luaţi şi voi câte-o lopată şi măturaţi gunoiul pur

ca să rămână îngropată povestea cu durutu-n…

exact!

ha ha ha ha ha ha

nu mai da din cap ca tuta! nu mai da din cap ca tuta!

ni s-a cam redus reduta,

ni s-a cam mâncat mălaiul,

n-o mai fă pe samuraiul!!!

şi întoarce-odată foaia că ţi s-a-ngustat odaia,

şi-a mai coborât plafonul,

sună întruna telefonul

însă cine să răspundă când mai ai doar o secundă

şi-o să cam dispari cu totul…

N-o mai fă pe idiotul!!!

Poporul meu contemplativ a fost belit, în mod festiv,

se ştie chiar de la-nceput pe mâna cui a încăput,

şi să n-aştepte ani mai buni de la marmida cu minciuni,

că el oricum, din post în post, e învăţat s-o ducă prost,

şi-i hărăzit… să fie trist…

ia uite, ia uite, m-apucă plânsul… deci exist!!!

viaţă stearpă şi amară,

cu doar pielea de vândut,

a plecat un tren din gară însă eu, noi,

l-am cam pierdut!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează