Powered By Blogger

28 ian. 2023

Vântului din răsărit - Dem Psatta


Vântule, de ce-ai venit

Bătând dinspre răsărit,

Cu miresmi de rosmarin,

Cu obidă și suspin?

Vântule, te du ‘napoi

Către mândra din zăvoi

Și să-i spui că-s fericit

C-am uitat că ne-am iubit,

Iar din când în când de plâng,

E că-s uneori nătâng,

Și mă prinde așa un dor

De căsuța cu pridvor,

De troița porților

De odihna morților!


Ia-o-n jos pe cărărui,

Dute-n grabă ca să-i spui,

Să nu creadă c-o aștept,

Că de-s nopți întregi deștept,

E că-mi place să mă pierd

Prin desiș ca să-mi dezmierd

În al codrului umbrar

Gândul meu în veci hoinar,

Îndrăgind izvoarele,

Munții cu ponoarele,

Luna și cu stelele,

Plaiul cu vâlcelele,

Și strângând roua din flori

S-o fac lacrimi până-n zori!


Ba mai bine spune-i drept,

Că de-un an o tot aștept,

Amărât și obidit

Ca frunzișul veștejit,

Că de dorul ei mă frâng,

Că mă doare-n pieptul stâng

Și-mi topesc inima-n foc

Pribegind din loc în loc!

Iar de merg în codru des

E ca tăinuit să țes

Din al lacrimii șirag

Vălul visului meu drag,

Visului neprihănit

Din iubire zămislit,

Povestindu-l florilor

Florilor surorilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează