Powered By Blogger

2 ian. 2023

Vila Bombonica - Ion Pribeagu


Se stia-n Constanta toata,

Ca artistii, toata clica,

De tenori, soprane, comici

Trag la “Vila Bombonica”.


Ca veneau actori de unde

Nici cu gandul nu gandesti,

De la Iasi si din Craiova

si mai multi din Bucuresti.


E adevarat ca vila

Este cea mai aratoasa,

Dar si doamna Bombonica

Tare-i dulce si frumoasa.


“Nalta, trupesa, vioaie,

Chipul bun de pus in rama,

Ochi adanci si o privire,

“Ce te-ndamna si te cheama!”


Vesela si primitoare

si cu sanii rotofei,

Multumea vizitatorii

Ce treceau la vila ei.


Dar si vila, o placere,

Un miraj, un colt de vise,

Cu prea multe somiere

si prea multe usi inchise.


Bombonica cu turistii

Era foarte ocupata,

Forfotea mai toata ziua,

Ba si noaptea cateodata.


Sotul ei, domnul Popescu,

Filozof de meserie,

Mai indeplinea o slujba,

Arhivar la primarie.


El punea la acte timbre,

Vize, toata ziulica,

Pe cand treburile vilei

Le-aranja doar Bombonica.


- stii – mi-a spus el intr-o seara,

Cand sedeam sub un umbrar

si sorbeam, asa-ntr-o doara,

Un pahar de “Murfatlar” -:


“Orice prunc care se naste,

Mosteneste-n timpul “dramei”

Cele de pe urma mofturi

si capricii ale mamei.


Am si probe evidente:

Mai de mult, dintr-un hazard,

Locuia la noi in vila

Printul scenei : Leonard !


N-o sa crezi, dar Bombonica,

Cand mi-a daruit feciorul,

Pe Socrat, - fa-ti cruce, Ioane !

Seamana, leit tenorul !


Ba, mai mult: are si voce,

Toata ziua se smuceste

si tot canta : - “Zii, tigane !”

“Cine-n lume nu iubeste !”


Alta proba! Vremea zboara,

Anii trec vreo cinci sau sase

si-ntr-o vara vine-n vila,

Nici n-ai sa ghicesti: Tanase !


Bombonica deh, gravida,

Cum se-ntampla, a ramas

si mi-l naste pe Horatiu,

Cu un nas, dar ce mai nas !

Ei, sa-l vezi cum zice snoave

si cuplete savuroase,

Sa te strambi de ras, nu alta,

Mot-a-mot, leit Tanase !


Ca sa vezi ca am dreptate,

Cand sustin ca-n timpul dramei,

Pruncul mosteneste ticuri

Din afectiile mamei !


Mai ales, Ionica draga,

Nu uita de crezul meu:

Tot ce se intampla-n viata

E, c-asa vrea Dumnezeu !


Ei, anii trec de-a valma

si nutrind mereu speranta,

Trei sau patru ani de-a randul,

N-am mai dat pe la Constanta.


si-ntr-o zi, mergand pe strada,

Fara sa prevad nimica,

Ma-ntalnesc cu dom’ Popescu,

Sotul doamnei Bombonica.


- Ce faci nene? Unde-mi umbli?

Ca te caut pe la ziare –

Zice si ma-mbratiseaza –

Sa-ti aduc o veste mare !


ti-am vorbit eu intr-o seara,

ti-amintesti? La niste sprituri…

Ca copilul mosteneste

Ale masei mici caprituri?


Dupa ce-ai stat tot sezonul

si ne-ai delectat, hazliu,

Bombonica mea cea draga,

Iar mi-a daruit un fiu.


s-acum tine-te, Ionica,

Sa nu cazi cu trupu-n jet :

Seamana leit cu tine,

Tot asa: bondoc si cret !


Vesel si vorbeste-n rime,

Ca ti-e zau, mai mare dragu’

Daca-i pui si ochelarii

Pot sa jur ca e Pribeagu!


Ei, mai pui la indoiala

Crezul si printipul meu ?

- Ba de loc, domnu’ Popescu,

Totu-i de la Dumnezeu !


Cand m-am despartit de dansul,

Ma-ntrebai si eu ca proasta:

- Ce amestec poate s-aibe

Dumnezeu in chestia asta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează