Powered By Blogger

2 feb. 2023

Cântecul foamei - Nichifor Crainic


De voi fi fost cândva ciorchine,

Sunt azi o boabă stoarsă-n teasc.

În flămânzenia din mine

Turnați o zeamă și renasc.


Îmi pipăi trupul cum se stinge,

Un borș cu știr l-ar încălzi,

Un fir de iarbă de-aș atinge

Fulgerător aș înverzi.


Lăsați-mi brațul de fantomă

Să rupă de pe crengi un măr,

Mușcând, m-ar umple de aromă

Și-aș mai trăi în adevăr.


În țara turmelor și-a pâinii

Visez o mână de ciuperci…

Lăsați-mă în rând cu câinii

La raiul unui blid de terci.


O, Milostivule, Tu Care

Cu doi ciortani și cinci colaci

Făcuși un munte de mâncare

Să saturi gloate de săraci,


Repetă, Bunule, minun

Și-ndestulează mii de guri,

Iar mie-ascultă-mi rugăciunea:

Dă-mi doar un coș cu firmituri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează