Powered By Blogger

1 feb. 2023

Cuvântul japonezului către asasini - Eugen Jebeleanu


Nu pot să fiu prieten cu tine, -n veci nu pot!

Mi-ar crește, dac-aș face-o, lungi gheare,

aspru bot,

mi-ar crește colți de fiară prădalnică, mi-ar crește


la cele patru labe apucătoare clește -

și m-aș târî cu ele-n păduri, și aș pândi

an după an, și lună de lună, zi de zi...

Urlând aș sta acolo, sub mutul corn de lună

cu inima-mi ca iadul în care jalea sună

și-n care, despletite, scrâșnesc tăcute furii

ce propria lor carne și-o dau mâncare gurii...


Pândind aș sta, ferindu-mi făptura-ntunecată

de soare și de lună, de apa ei curată...

Cu ochii mei de fiară, lungi ani aș sta la pândă

și - în sfârșit! - când falnic mi te-ai ivi în șea,

lin m-aș târî spre tine, mi-aș face blana blândă,

și, surâzând, la pieptu-ți căzând - te-aș sfâșia!


Din „Surâsul Hiroshimei”, 1958

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează