Powered By Blogger

10 feb. 2023

Roma - Juliusz Slowacki


Un plânset m-a ajuns pe câmpia cea mare

"O, Romă! Tu nu mai eşti Roma cea veche"

Aşa cânta păstorul de porci, trecând călare.

Sub fumuri albăstrui, în faţa mea - obscure

Sub Apenini - lungi şiruri de palate,

Imensa catedrală, cea fără de pereche.

Iar dincolo e ţărmul - pe valuri înspumate

Mulţime de corăbii - a lebedelor turmă,

Căzută-n letargie sub ziduri măcinate.

Şi m-a cuprins un plâns, văzând în urmă

Al dimineţii vânt, cum leagănă şi-nşiră

Corăbii - lanţ de suflete, ce-n zări se curmă.

Şi mă-mpietrise teama, când pieriră

Ai valurilor îngeri - şi am rămas doar eu

Cu Roma ce se surpă - eu, singur, cu-a mea liră.

Şi soarele-n deşert, prea crudul zeu

M-a întrebat: Oare văzut-ai Roma?...

Nicicând nu m-a cuprins un plâns mai greu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează