Powered By Blogger

10 feb. 2023

Luptătorul pe două fronturi - Marin Sorescu


Vine un copil şi-mi spune: 

- Tăticule, a căzut Troia. 

- Du-te şi spune-i mă-ti. 

Se întoarce:

- Tăticule, a căzut Tyrul. 

- Du-te şi spune-i mă-ti. 

Puţin mai târziu:

- Tăticule, a căzut şi Ninive... 

- Da?

- Da. Şi Ninive şi Susa şi Babilonul... 

- Şi i-ai spus?

- Nu.

- Du-te şi spune-i mă-ti. Da' repede.

Se întoarce copilul cu o carte de istorie în mână 

- Tăticule, s-a fundat Roma.

- Du-te şi, spune-i... Şi dacă tot faci drumul, 

Spune-i că a căzut Cartagina...

Şi dacă tot faci drumul, spune-i că a căzut şi Bizanţul, 

Se întoarce copilul speriat:

- Tăticule, a căzut mama! 

- Unde, unde a căzut?

- În groapa cu lei. 

- Să aştepte.

Şi de atunci eu mă antrenez să înving leii... 

Să-mi scot femeia din groapa cu lei.

Şi împreună să fundăm frumosul oraş Troia. 

Şi apoi frumosul oraş Tyr...

Şi frumosul oraş Ninive şi mândrul Babilon 

Şi Susa şi Cartagina şi Roma şi Bizanţul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează