Powered By Blogger

1 feb. 2023

Rugă din celula “neagră” a Ciucului - Eugenia Indreica Damian


Ajută-mă, Sfântă Fecioară,

Celula să-mi pară uşoară.

Când lacăte urlă smintite

Să nu simt cum noaptea mă-nghite.

Să n-aud nici geamătul uşii

Să nu simt strânsoarea cătuşii,

Cum frigul mă taie, mă frânge

Şi-mi intră în carne şi-n sânge.

Să nu simt cum foame mă roade

Și-o satur în vise năroade.


Ajută-mă, Sfântă şi bună

Să văd o fărâmă de lună,

Trimite-n pâclosul ungher

O lamă subţire de cer

Şi fă ca, din multele rele,

Să nu port pe suflet zăbrele,

Opreşte-mi a gândului fugă

Şi lasă-mi puterea în rugă,

Ca orele mele amare 

Să pot să le-nșit pe rozare,


Şi-atunci când mi-e teamă că sânger

Să treacă prin aer un înger.

Când ură cumplită-i afară

Ajută-mă, Sfântă Fecioară,

Ajută-mă, Sfântă Fecioară,


Și-n zori, când scrâșni-vor zăvoare,

Ajută-mă, Sfântă Fecioară

Să pot înghiți apă chioară

Cu gust de lătură și sare.

Și ține-mă, Maică-n picioare!


Stăpână a stelelor toate,

Mă-nvaţă să iert, de se poate,

Să-ncerc să-mi înăbuș mai bine

Disprețul și scârba din mine.

Ajută-mă, Sfântă Fecioară!

Ajută-mă, Sfântă Fecioară,

Ajută-mă, Sfântă Fecioară,


“Ave Maria

Grazia plena

Dominus tecum”


Ce cald s-a făcut şi senin…

Tot ceru-i sub pleoape. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează