Powered By Blogger

19 mar. 2023

Balada fără concurență - George Ţărnea


Sunt bătrân ca un balaur

Şi bolnav de erezie;

Să te-mbrace alţii-n aur,

Eu te-mbrac în poezie…


Şi nimic nu te mai scapă

Din aceste moi veşminte –

Trupul minte ca o apă,

Numai sufletul nu minte…


Şi rămâne lângă tine,

Chiar şi-atunci când, alungându-l,

Poţi visa că ţi-e mai bine,

Înşelându-te cu gândul…


Prea m-am dat pierdut la zaruri,

Pe iubirile secrete!

Să-ţi aducă alţii daruri,

Eu ţi-aduc numai sonete…


Care sunt chiar forma pură

A iubirii ideale,

Cum sărutu-i scris de gură

Din cuvinte ireale…


Şi atunci, de ce să-mi pese

De vreun act sau de vreo normă?

Unul intră, altul iese

Din nimicul fără formă…


Sunt mai fiară decât lupul

Şi mai blând decât chiar mielul;

Să-ţi păstreze alţii trupul,

Eu păstrez din tine cerul,


Peste-a cărui tâmplă nouă,

Să tot scriu balade-n care

Totul se transformă-n rouă,

Numai dragostea în soare…


Iată, dar, că nu mi-e frică

Nici de vestea cea mai gravă,

Numai dacă nu se strică

Întruparea ta firavă…


Că atunci, nu se mai poate

Nici lumina preaînalta;

Fără tine-s altfel toate,

Cum tu, fără mine, alta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează