Powered By Blogger

25 mar. 2023

Cuvintele din urmă - Adrian Păunescu

 


A mai rămas un fir aşa  subtire,

Că  nici să  mă   agăț de el nu pot,

Ce pot să   vă  mai spun la despărțire,

Decât  să  vă  salut, şi-atâta tot?


Otrava-mi urcă-n degete şi-n  glezne,

Mă  simt mai bine astăzi ca oricând

Şi   chiar şi  testamentul mi-e mai lesne

Decât mi-au fost scrisorile de rând.


Nu cer nici daune si nici vendeta,

Desigur că   un pic mă   mai şi   tem.

In trupul meu, nevolnicul, regretă,

Dar mor dintr-o eroare de sistem.


Nu-i  nimeni vinovat, pană  la urmă,

Nu-s vinovați  nici cei ce m-au ucis,

O dogmă  a intrat adânc in turmă 

Şi  falsul ei ne urmareşte-n vis.


Şi  nici nu fac reproşuri nimănuia

Nu-s vinovați  nici nesătuii duri.

Le spun la despărțire, „Aleluia"

Şi-i las să se intoarcă  in păduri.


Cei   ce-au suflat in mine, să   mă stingă,

Nu  pot intra-n posteritatea mea,

Ii las mărunți  sub ultima lozincă, 

Şi   mă  întorc cu spatele la ea.


Acestui testament, ce va rămane,

Ii trebuie un adevăr curat:

Că eu, pe omul patriei române

In tot ce am făcut, nu l-am uitat.


N-am fost perfect, aproape dimpotrivă,

Mai imperfect decât parbrizul spart,

Dar n-am intrat cu nimeni in derivă,

De la comoții până  la infarct.


Eu  plec, dar  vom  rămâne  împreună,

Vă voi veghea  şi  vă  voi  ierta,

Adio  tuturor  şi  noapte  bună 

Şi  vă  aştept  pe  toți  în  noaptea  mea.


Versuri din volumul „Noaptea marii beții"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează