Powered By Blogger

11 mar. 2023

Floare Albastră - Barbu Cioculescu



Mă iubește-o cămașe.

Albă, gingașă, mă-mbracă în dulce văpaie,

Eu asud obosit, ea desface mătase

Și-o port pe brațe-n odaie.


Mă iubește-o cravată.

De gâtul meu se atârnă și nu se desprinde.

E roșie și roșul nu minte

Și veselă - o lumină e toată.


Mă iubește-o haină.

Mi se așază pe umeri, mă strânge.

Stă pe inima mea și-i ascultă bătăile,

Cântă pe pasul de sânge.


Mă iubește-o batistă.

Flămândă și tristă lacrimi poftește

Atât de mică, atât de cutată.

Și pumnul o strânge pruncește.


Mă iubește-o pernă.

Fruntea sură în ea mi-o afund.

E adâncă și-n somn mă scufund

Pe-o apă ce trece, grea ca o piatră de prund.


Vezi cum zâmbesc, rătăcit în lucernă,

Ce tânăr trec, plin de vlagă?

Visez și uit că mă iubește o pernă

Și uit să-i spun că mi-e dragă.


Mă iubește-o haină.

Cu sfială și-n taină

Nu spune ce-o doare

Și fără s-o mângâi o iau la portare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează