Powered By Blogger

23 mar. 2023

Lecția de citire - Nichita Stănescu

 

Scriere este totul.

Peștele e literă

în alfabetul mării.

O frază sînt păsările în zbor.

Totul e scriere.

Totul este citit.

Piatra poate fi citită –

iar norii ne spun o poveste.


Triste, muncite alfabete,

înșiruind istorii vaste.

Chiar mîna mea ascunde-n sine

uitata scriere a unui imn.


Stau singur și în gânduri, Doamne,

iar gîndurile litere îmi sînt.

Încerc să recompun o frază

dar timpul meu preschimbă scrisul.


O, de-aș puea să te citesc,

O, de-aș putea să deslușesc

aceste stranii alfabete…

Stare cireșară

Ce pește verde și neapărat

în aerul sărat al ochiului tău

părăsește ideea de apă?


Ce pasăre fără gînd în ea

de cuib și de nezbor

a părăsit aerul ca să țină loc

sprîncenelor tale?


Ce ciudat inorog jupuit

ai încălțat tu astăzi

de alergi peste mine

chiar acum cînd am părăsit alergarea?

Cireșar

Nimeni nu ne crede dacă sărutam

pasărea în zbor, iarba înverzind.

Noi sîntem un fel de martori

ai adolescenței ruginind.


Nimeni nu ne spune: bea, flămîndule!

Nimeni nu ne spune: însetatule!

Curge primăvara pe sub fluturi,

visător podeaua curge pe sub tine, patule!


Lasă-te pe somnul meu, tu vis frumos,

cade-mi tu în gura mea uscată

roșie cireașă dintr-un chiparos,

zînă inventată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează