Powered By Blogger

26 mai 2023

Doamne, sunt un mugur viu - Traian Dorz



Doamne, sunt un mugur viu

între-un leagăn şi-un sicriu,

între-o cruce şi-un altar,

între-un zbucium şi un har.

Cum m-aş creşte, să mă ţin

într-un nesfârşit senin,

dar sunt pus ca să mă coc

când în gheaţă, când în foc,

când sub cer, când sub pământ,

pentru rodul cel mai sfânt.


Cum m-aş strânge şi n-am cum,

şi din stare, şi din drum,

şi din umblet, şi din zbor,

şi din cântec, şi din dor;

ci doar soarele ce nu-i

m-ar cuprinde, să mă sui

peste vânt şi peste nor,

peste cerul tuturor,

peste gheaţă, peste foc,

către-o stare, către-un loc

după care mă întind

de pe când sunt nefiind,

după care însetez

până unde-o să-nviez,

ca să-I fiu ce-am mai rămas

după drum şi după ceas,

după tot ce e şi nu-i:

un rod dulce-n Mâna Lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează