Powered By Blogger

7 iun. 2023

Celei misterioase - Robert Desnos

 


Atâta am visat la tine încât îţi pierzi realitatea.

Să mai fie timp să ating acest trup

viu şi să sărut pe această gură

naşterea glasului ce-mi e drag? Atât

am visat la tine că braţele-mi obişnuite, când

îţi strâng umbra, să se-ntâlnească pe pieptul meu

nu s-ar mai lăsa conduse de conturul 

trupului tău, poate. Şi că, în faţa 

aparenţei reale a ceea ce mă bântuie şi mă

stăpâneşte de zile şi ani, aş

deveni o umbră, fără îndoială. O, balanţe

sentimentale.

Atâta am visat la tine că nu mai este timp,

fără îndoială, să mă trezesc.

Dorm de-a-n picioarelea, cu trupul expus la toate

aparenţele vieţii şi iubirii

iar ţie, singura care ai însemnătate

astăzi pentru mine,

ţi-aş putea atinge fruntea şi

buzele mai puţin decât cele dintâi buze

şi fruntea ce-mi ies în cale. Atâta

am visat la tine, atâta am umblat, am vorbit, m-am culcat

cu fantoma ta că nu-mi 

rămâne poate, şi 

totuşi, decât să fiu o fantomă

printre fantome şi mai

umbră de o sută de ori decât 

umbra care se

plimbă şi se

va plimba

veselă

pe cadranul

solar al vieţii tale.


Traducere de Mihai Rădulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează