Powered By Blogger

17 iul. 2023

Am căutat iubirea - Costache Ioanid

 


Am căutat iubirea ca patrie voioasă

ca pe-un pămînt edenic de pace troienit, 

să spun odată clipei: “Rămâi , ești prea frumoasă !”

Și-am străbătut pământul, dar pace n-am găsit.


Am căutat iubirea ca pe un cer al firii.

Și-am vrut să-i ies în cale cu ramuri de finic, 

să sorb din cupa lumii nectarul fericirii.

Și-am spart în țăndări cupa, căci n-am găsit nimic.


Am căutat zadarnic...

 Dar într-o primăvară, 

am întâlnit în cale deodată un drumeț.

Pe umerii Lui trudnici purta o grea povară, 

o sarcină de zdrențe și cioburi fără preț.


Și totuși în privire avea un cer de taină

cum n-am văzut în lume în ochii nimănui.

Și-am vrut să-i smulg povara. 

Dar am căzut cu spaimă, 

căci mult prea grea era povara Lui.


-Dar unde duci străine povara Ta ciudată, 

povara de osîndă sub care-atât Te-apleci?

am întrebat, drumețul. 

Și El mi-a spus în șoaptă :

-Spre apele uitării, ca s-o arunc pe veci…


-Dar tu, vorbi străinul, urcând încet privirea, 

dar tu pe cine cauți înnourat si crunt?

-Eu… am șoptit în silă, eu… căutam iubirea…

-Iubirea? … fu răspunsul străinului. Eu sunt…

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează