Powered By Blogger

10 aug. 2023

A doua odă a lui Lactaniu pentru iubita sa - Radu Stanca

 


O! Zei! Îndurați-vă și dați-mi iarăși

puterea de-a scoate un sunet din flaut.

De câteva zile iubesc iar și-s domic

să-mi fac cunoscut tuturora secretul.


Vreau toți să ia parte la marea mea taină,

nici unul străin de ospăț să rămâie.

Vecin sau dușman, călător sau prieten

să freamăte toți când s-apropie ora.


Priviti-o și voi! Nu-i așa că-i frumoasă?

Că trupul ei zvelt e ușor ca o coardă,

că-n buze zdrobiți, nu-i așa, curg întruna

ciorchini nevăzuți plini cu must și cu sânge.


Doi miei nou născuți i se joacă pe umeri

și doi porumbei de pe piept stau să-i zboare.

Cu ciocul întins ciugulesc din cămașă

privirile mele - grăunțe senzuale.


Ca Procris, cea veșnic ucisă de soare.

De câte ori ochii spre cer și-i înalță

ți-e teamă să nu se prefacă în rouă,

atât de suavă și gingașă este.


Ah! Cum vă deplâng că voi nu-i puteți strânge

ca mine, cu palmele leneșe, sânii.

Că umerii ei nu-i puteți, ca și mine,

desface ușor de sub acul mantilei.


Ah! Cum vă deplâng că voi n-aveți prilejul

să știți gustul buzelor ei parfumate,

să beți ca și mine sărutul ei aprig

și-n joc să-i cunoașteți dulceața făpturii.


Sau mai ales noaptea, când ceața se lasă

și pântecul ei nu vedeți cum se-ndoaie.

O! Zei, Dați-mi numai atâta putere

această-ndoire s-o cânt, nu mai multă.


De-ați ști cât de netedă-i ea n-ați mai râde,

de-ați ști cum alunecă palma când trece

pe șoldul ei alb n-ați mai sta la-ndoială

să-ntindeți pe lira mea struna dorită.


Dar voi stați! Și singur alerg prin dumbravă

și nimeni n-ascultă sărmanul meu cântec.

Nici ea măcar, ea pentru care de-o vreme

nici masă nu am, nici culcuș, nici odihnă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează