Powered By Blogger

17 aug. 2023

De vorbă cu diavolul - Ion Minulescu



lui Scarlat Struţeanu


Azi-noapte, Diavolul din mine -

Un diavol ce pretinde-a fi profet -

M-a luat cu vorba-ncet... încet...

Şi m-a băgat în tainele divine,

Pe care eu - spun drept - mi-e frică

Să nu care cumva să le-nţeleg,

Fiindcă sunt taine care - când se strică -

Nu se mai dreg...


De-aceea nici nu sunt prea lămurit

Asupra celor ce mi-a povestit...

Dar cum azi-noapte Diavolul din mine

Vorbea ca un profet adevărat,

Să nu-l ascult deloc mi-a fost ruşine,

Şi curios, ca orice om, i-am suportat

Năzbâtia cu care m-a-ngrozit

De la-nceput şi până la sfârşit...


Mi-a spus că-n viaţă trebuie să ştii

Ce nu ştiu decât morţii

Când pleacă dintre vii,

Să ştii că dacă-ntâmplător vei fi flămând,

Să nu te-arăţi bogaţilor aşa cum eşti,

Să nu te-audă prietenii plângând,


Să nu-ntinzi mâna dreaptă să cerşeşti

Femeilor ce ţi-au păpat avutul,

Să nu-ţi compari prezentul cu trecutul,

Să nu blestemi... şi să nu faci

Nimic mai mult decât ce face mutul:

Să taci, să taci, să taci...

Şi iar să taci...


Iar când vei amuţi complect,

Ca orice-autohton fără defect,

Tăcerea, care-i aur controlat,

Te va-ndrepta spre lozul cu noroc,

Iar tu  un simplu sâmbure de-alună -

Te vei schimba-ntr-un sâmbure de foc...


Şi Diavolul din mine sfârşi cu...

„Noapte bună!”…


Din Almanahul ziarului Curentul 1943

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează