Powered By Blogger

22 aug. 2023

Doină - Plângerea țării

 


culeasă de Vasile Alecsandri


Frunza verde de negara, 

Vai! sarmana biata tara, 

Cum te-ajunge focul iara! 

Rusii vin, te calicesc, 

Nemtii te batjocoresc 

Si ciocoii te hulesc! 

Nu mi-e ciuda de straini, 

Cat de pamanteni haini, 

Ca tu draga le-ai fost muma 

Si ei singuri te sugruma! 

Nu mi-e ciuda de muscali, 

Nici de nemtii bocancari

Cat mi-e ciuda de ciocoi 

Ca te lasa la nevoi 

De tipa sufletu-n noi. 

Frunza verde de neghina, 

Vai s-amar de-a ta gradina! 

Cea gradina cu flori plina! 

Cum o calca, cum o strica 

Niste iezme fara frica! 

Cum ii smulge florile 

Si-i prada rodurile! 

Frunza verde de mohor, 

Vai de sanu-ti plin de dor, 

Cat e el de hranitor 

Si la iepe cazacesti, 

Si la caini flamanzi nemtesti, 

Si la pilafgii turcesti, 

Si la rame ciocoiesti! 

Saracut de maica mea, 

Cui a fi mila de ea? 

Saracut de locul meu, 

Cand l-a scapa Dumnezeu? 

Hai, copii, la cei stejari 

Sa taiem niscaiva pari, 

Tara sa ne-o tarcuim 

Si de iezme s-o ferim! 


Și de iezme s-o ferim!


  1. ↑ Poreclă dată soldaților austrieci care au ocupat Principatele Unite în timpul războiului Crimeii și care erau încălțați cu botine groase sau bocanci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează