Powered By Blogger

10 sept. 2023

O țară cât adâncul unei linguri - Adrian Păunescu

 


Atunci când sună cineva la poartă,

Atunci când sunt confuz şi-mi este greu,

Atunci când perceptorii nu mă iartă,

Îmi amintesc de tine, tatăl meu.


Cu paşi târşiţi te-ai duce pân-la uşă,

Mi-ai mai lua din fiecare chin,

Dar oaspeţi de ţărână şi cenuşă,

De unde tu te-ai dus, acum revin.


O ţară cât adâncul unei linguri

Ne-a mai rămas pe harta de-mprumut,

Vai, tată, ne-ai lăsat atât de singuri,

Când goarnele finale au tăcut.


Şi iarăşi nu e pace nicăierea,

Fântâni de sânge ard la orizont,

Pe vechii morţi îi cheamă, sus, tăcerea,

Întorşii de pe front se-ntorc pe front.


Sunt singur înaintea lumii, tată,

Mă face ţăndări fiece ecou,

Vom mai muri, şi noi, cu voi odată,

Că nu-i război să nu-l purtăm din nou.


De ziua mea, să-ți faci un pic de vreme,

Să vii pe-acasă, când întreabă toți,

Să pui puțină ordine-n probleme

Și, mai cu seamă, suflet în nepoți.


Dar nici nu știu ce te-ar chema la viață,

Când podul către noi e-aproape rupt

Și-un sfert de țară e la suprafață,

Și-n cimitir trei sferturi, dedesubt?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează