Powered By Blogger

24 sept. 2023

Toamnă - Traian Dorz

 

A căzut murind o frunză,

cea din urmă din arin,

plânsul vrând să și-l ascunză

cu o urmă de suspin.


Eu, privindu-i legănarea

din al serii rece zbor,

m-a cuprins înfiorarea

și-al durerii vag fior:


Doamne vine toamna vieții

să m-ascunză sub mormânt,

cum a dus puterea gheții

biata frunză  la pământ. 


Plânsul inimii ce geme

stând de-o parte mi-l ascult,

ca pe-un glas din altă vreme,

de departe, de demult.


De-aş fi frunza care zboară,

nu m-ar paşte gând amar,

căci aș ști că-n primăvară

m-aş renaște frunză, iar...


Însă nu-s și moartea vine,

vlaga-mi toată jos căzu

și nu-i nimeni lângă mine,

Doamne Tată, numai Tu.


Din scânteia de iubire

care nu mi-e stinsă-n piept,

fă să crească-n nemurire

crin cu nume alb și drept.


Iar când lutu-mi în neștire

o s-aştepte-al morții ger,

o scânteie de iubire

să mă-ndrepte către cer.


Să mă nasc pe totdeauna

pentru Țara fără chin,

precum frunza naște-ntruna

primăvara codrul plin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează