Powered By Blogger

4 nov. 2023

Catârul cu clopoței - Grigore Alexandrescu

 

Deunazi un văcar de sat

Catârului i-a atârnat

Salba de clopoței,

Numindu-l el îngrijitor

Şi înainte mergător

Ciredei de viței.

Însă curând s-a-ncredințat

Că s-a făcut mare păcat

Cu bietul dobitoc,

Care, cât s-a simțit

Aşa împodobit,

Strigă: „O, ce noroc!

În sfârşit, iată-mă chemat 

La gradul ce am meritat.

Meritul meu recunoscut

De lumea toată e văzut.

Acum de sus am să tratez

Soiul dobitocesc;

Pe nimeni nu mai salutez,

Căci prea mă umilesc.“

Aşa zicând, aşa făcu,

Şi plin de îngâmfare

El clopoțeii începu

Să-i sune foarte tare;

Aşa de tare îi sună,

Cât mintea i să răsturnă; 

Şi el care june fiind 

Trecea de cam smintit, 

Acum mai mult îmbătrânind 

De tot a-nebunit. 


Cum socotiți şi dumneavoastră,

Dar eu gândesc că-n țara noastră

Se află aşa dregător, 

Numit chiar ecselență,

Ce cu catârul sunător

Poate da concurență,

Care să crede om de stat,

Chiar şi politic însemnat,

Şi care netăgâduit

De clopoței este smintit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează