Powered By Blogger

18 nov. 2023

Ieșirea din coșmar - Adrian Păunescu

 

E un coșmar să vezi în jurul tău

O-ntreagă țară cum se prăbușește

Și binele, îngenuncheat de rău,

Și fierul roșu, biruit de clește.


Și hărmălaia e un alt coșmar

La conjugarea crizelor atroce

Și oamenii cinstiți care dispar,

Și un popor rămâne fără voce.


Și-n toate a pătruns un fel păgân

De-a ne privi copiii și părinții

Și-i un coșmar că fiece român

Își pierde forța brațului și-a minții.


Iar vânzătorii încă mai promit

Să vândă, și mai mult, această țară,

Într-un azil al lumii părăsit

Acest popor nefericit să moară.


Cu ochii-nlăcrimați de tot ce văd,

Privesc nesomnu-n fiecare noapte

Și-aș vrea să iau în brațe-acest prăpăd,

Ca pe-o grămadă de otrăvuri coapte.


Și-apoi, cu-acestea toate, să dispar

În tragic ritual de kamikadze,

Ca țara să-mi salvez de-acest coșmar

Și de aceste stranii metastaze.


E mult prea mult în fiecare zi

Acumularea răului în toate,

Ca oamenii nici nu mai pot trăi

De-atâta repetată nedreptate.


Ca o-ntrebare fără de răspuns

Continuând istorica derivă

În Evul Mediu parcă am ajuns

Și mergern spre Comuna Primitivă.


Și parcă e-o strădanie-n zadar

Să vezi narcotizatele popoare

Cum se învață și cu-acest coșmar

Și ce-ngăduitor e fiecare.


Civilizație-n marșarier,

Restaurație și sărăcie,

Și tot mai lung e drumul pân’la cer,

Și tot mai mic e omul care știe.


Mă uit în ochii tăi, poporul meu,

Încredințându-ți una din oferte,

Așa să mă ajute Dumnezeu,

Să-ți fiu folositor când ți-este greu,

Sau, dacă nu, trufia să mi-o ierte!


6 septembrie 1996

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează