Powered By Blogger

27 nov. 2023

Îndoiala - Adam Mickiewicz

 

Cât timp nu te văd, nu oftez, nu bocesc,

Stăpân sunt pe mine şi când te zăresc;

Când însă mult timp nu-mi mai ieşi înainte,

Ceva îmi lipseste, un dor mă cuprinde;


Şi-atunci, suspinând, mă întreb cu uimire:

Noi suntem prieteni sau asta-i iubire?

De-mi pieri din priviri, eu în stare nu sunt

Să fac chipul tău să-mi revină în gând;


Uneori totuşi simt făr’să vreau, că mereu

Acest chip este-aproape de cugetul meu

Şi din nou întrebarea mi-o pun cu uimire:

Suntem numai prieteni? Sau aceasta-i iubire?


Chinuit uneori, nu gândeam nicidecum

Lângă tine să viu, ce mă doare să-ţi spun;

Dar umblând fără ţel, neuitându-mă-n cale,

Nu ştiu cum ajungeam drept la treptele tale;

Şi-atuncea, intrând, mă-ntrebam cu uimire:

Am venit ca prieten? Sau venii din iubire?


Sănătatea să-ţi apăr, eu şi viaţa mi-aş da,

Aş intra şi-n infern pentru liniştea ta;

Căci în inima mea nu-i dorinţă mai vie

Decât pace să ai şi trupească tărie.

Şi atuncea din nou îmi pun vechea-ntrebare:

Asta-i prietenie? Este dragoste oare?


Când pe mâinile mele-ţi coborî a ta palmă,

O plăcută simţire mă-nvăluie, calmă,

Parcă viaţa-ntr-un somn liniştit mi-o sfârşesc;

Dar de-a inimii repezi bătăi mă trezesc

Care-mi pun răspicat vechea mea întrebare:

Asta-i prietenie? Este dragoste oare?


Iar când strofele-acestea le-aşternui pentru tine,

N-a pus duh inspirat stăpânire pe mine;

Ci, uimit, nici măcar nu luai seamă prea bine

Ce idei mi-au venit, împletite în rime,

Şi mă-ntreb cine-a vrut, ce scrisei să-mi inspire?

Asta-i prietenia sau e, poate, iubire?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează