Powered By Blogger

28 nov. 2023

Și dacă tu ești o planetă străină - Traian T. Coșovei

 

Se întunecase și viața noastră devenise

un transatlantic alb, albastru, pâlpâitor.

Deasupra, orașul plutea fragil ca un aisberg orbitor

te purta pe scuturi strălucitoare - te ridica

înfășurată în drapeluri de frig luminos.


Și dacă părul tău e o ființă venită de pe altă planetă?


Fiecare secundă

arunca un câmp verde printr-o fereastră de tren.

Respira lângă tine. Te pândea cu nările ca doi ogari

întărâtați de iepurii mirosului tău.


Și dacă glasul tău e o ființă coborâtă din altă planetă?


Ar mai fi ceva timp.

S-ar putea profita de pe urma singurătății tale.

De pe urma spaimei că nu m-aș putea face înțeles.

Că pe lângă viața mea ar putea trece pachebotul cel mai înalt din lume.

Ca și cum s-ar lovi două tandre armuri

și pe luciul unei scântei ar ieși patinatorii cu eșarfe de ger.

Fără să mă observe. Fără să lanseze nici o rachetă luminoasă -

fără să-mi arate că exist cu-adevărat.


Și dacă parfumul tău e o ființă căzută din stele?


Brățările tale îmi răspundeau obraznic, -

rochiile tale foșneau dând importanță fiecărui gest.

Te respirau. Te trăiau.

Erai toată o barcă de hârtie pe mediterana pohtelor mele.


Și dacă ochii tăi sunt două ființe de pe altă planetă?

Și dacă tu ești o planetă străină

locuită de fiecare gând al meu?


În urma noastră

orașul plutea fragil, ca un aisberg plutitor te purta

pe scuturi strălucitoare - te ridica

înfășurată în drapeluri de frig luminos.


Deodată,

se întunecase

și viața noastră devenise

un transatlantic alb,

albastru,

pâlpâitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează