Powered By Blogger

23 nov. 2023

Întoarcerea la brazdă - Tudor Arghezi

 

Pământ al țării mele și al meu 

Nu m-ai uitat? E pasul meu. Sunt eu, 

Cea mai nevrednică odraslă de plugar

Primește-mă, prea bunule, în brațe, la hotar.


Am hoinărit până la Marea mare

Peste mai multe rânduri de hotare,

Cu fluierul, cu câinele-asmuțitul,

La brâu și cu tovarășul cuțitul,

C-am învățat din vreme, de la tata,

Să-l sufăr fără teacă și de luptă gata,.


Am tas și eu în tine o brazdă, nu degeaba.

Mă asuprea nevoia, mă-nghesuise graba.

Am pus altoaie-n spin și mărăcine.

Primește-mă, Pământule, cu bine. 


Fusei un pom hoinar în lumea toată, 

Cu poamele mai rumene câte o dată,

Simțindu-le din ramuri cum se coc

Și-ntinerit dar trist de-atât noroc, 

Mai ridicat cu poamele-n lumină,

Copacul mă durea din rădăcină,

Căci scânteiat de stelele streine,

Pământule de-acasă, ea rămăsese-n tine. 


1964

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează