Powered By Blogger

23 nov. 2023

Întoarcerea dragostei la peisajele în care-a trăit - Rafael Alberti

 

Noi credem, dragostea mea, că peisajele-acelea

au stat pierdute în somn, ori au murit laolaltă cu noi,

la vârsta şi-n ziua în care ne fură sălaş;

noi credem că arborii-şi pierd memoria

şi că nopţile trec, dând uitării

ceea ce le făcuse frumoase şi veşnice, poate.

Dar e destul tremurul cel mai uşor al unei frunze,

al unei stele brumate care respiră,

pentru a ne afla la fel de voioşi ca atunci când locurile,

pline de noi, ne stăpâneau laolaltă.

Şi iată că te trezeşti, alături de mine, dragostea mea,

printre tufişuri de coacăze şi fragii ascunşi,

adăpostită de inima tare-a pădurii.

Iată şi mângâierea umedă a picăturii de rouă,

crenguţele delicate ce-ţi împrospătează culcuşul,

şi spiriduşii fericiţi să-ţi pună podoabe în păr,

şi misterioasele veveriţe care fac să plouă de sus,

deasupra somnului tău, verdele mărunt al rămurişului.


O, frunză, fii fericită de-a pururi, să nu ştii ce-i toamna,

frunză ce mi-ai adus, 

cu tremurul tău uşor,

mireasma unei vârste luminoase, dar oarbe.

Şi tu, stea mică, pierdută, care-mi deschizi

ferestrele tainice din cele mai tinere nopţi ale mele,

învăluie-n razele tale

toate culcuşurile care în zori ne-au adormit,

şi biblioteca aceasta plină de lună,

şi cărţile alunecate încet,

şi munţii care veghează afară şi ne cântă pe noi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează