Powered By Blogger

25 dec. 2023

Eu lângă mărul meu de lângă drum - Mihai Beniuc

 

Eu lângă mărul meu de lângă drum

N-am cugetat să stau vreodată paznic

Și fie-așa ca pururea și-acum 

Subt el să aibă alții vesel praznic.


Iar dacă-n fața cailor ce pier

Am pus să facă norii temenele

E că socot că pe pământ subt cer,

Toți trandafirii au un drept la stele. 


Dar gata sunt  oricum ca om de rând,

Să mă retrag și să dispar în gloată,

Că nu-i în lumea aceasta loc mai sfânt

Ca inima mulțimilor curată


De-acolo răsărit ca ghiocel

Pe când aveam deasupra nea cu sânge

Și spic de mă făcui cu vârf de-oțel

Fu pentru lumea ce-auzeam cum plânge. 


Azi pot să fiu și frunză-ntr-un desiș

Doinind domol cu altele-mpreună,

Când către culme pasul în suiș

Cu steagu-n mână muncitorii-l sună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează