Powered By Blogger

4 ian. 2024

Din Ponticele - Ovidius

 

fragment


"...Şi tu acuma vrei

Ca leacurile tale să-mi izgonească mie

Din inimă durerea exilului amar?


Mai bine voi să nu-mi fiţi aşa de dragi prieteni,

Ca eu de lipsa voastră să sufăr mai puțin!


Măcar, gonit din ţara în care mă născusem,

Să fi avut eu parte de-un loc mai omenos!


Dar nu! În fundul lumii eu zac, pe malul mării,

În veşnică zăpadă de-a pururi îmbrăcat.


Nici pomi nu cresc pe-aice, nici vița cea de vie;

Stejari la munte, sălcii pe maluri nu-nverzesc. 

De laudă nici marea nu este: fără soare, 

In veci de-un vînt sălbatic noianu-i vînzolit.


Oriunde-ntorci privirea, paragină-i pămîntul,

Cîmpie fără margini şi fără de stăpîn!


Din dreapta şi din stînga pîndeşte-un dùşman groaznic :

De-a lui vecinătate tot locu-i spăimîntat.

Bistonicele suliţi împroaşcă dintr-o parte,

Din cealaltă sarmații aruncă-a' lor săgeți.


Şi-acuma hai şi spune-mi ce oameni din vechime

Au suferit surghiunul cu suflet de bărbat!"


traducerea Teodor Naum

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează