Powered By Blogger

2 feb. 2024

Arbaleta - Eusebiu Camilar

 

I.

Demult, când sus pe Oadeci abia răzbeam prin glod,

Visa, cu arbaleta lui Ștefan Voievod


S-arunc săgeți de aur și cu lumină-n ghimp

Și eu statornicindu-mi o ctitorie-n timp...


Când am ajuns pe culme întâi am stat uimit ;

Zărisem Universul la orizont ivit...


Sclipea dintr-o mulțime de mări și de lumini !

De chemătoare piscuri erau toți munții plini...


Am și simțit că setea mă arde, cum văzui

Atâta nostalgie pe drumurile lui...


Întâia mea săgeată țintită de pe pisc

S-a-nfipt de bună seamă drept în solarul disc,


Și neclintit din clipa aceea am crezut

Că soarele-i mai tânăr măcar cu un minut...


Și-am potrivit săgeata a doua și am tras,

S nimeresc în ținta din fruntea lui Pegas...


Ce clipă fost-a țintă a ultimei săgeți ?

O, dacă n-ar ajunge-o măcar vreo șapte viei !


II.

Spre un ocean albastru de soare potopit

Se-azvârle porumbelul cel alb în infinit ;


Săgeată albă pare superbul porumbel ! 

Dar și săgeata neagră se-azvârle după el...


Ca bulgărul ce cade spre turnu-ntunecos,

Săgeta neagră vine în urmă-i drept în jos !


Și iar n cer se-azvârle cel alb, în largi rotiri, 

Cu arzătoarea sete a unei primeniri !


Săgeata albă pare superbul porumbel ! 

Aleargă și săgeata cea neagră după el...


Și eu, cu porumbelul, străbat nemărginiri,

Cu arzătoarea sete a unei primeniri :


Oricât ar fi să-mi fie prin timpuri drumul lung,

Din urmă niciodată să nu mă mai ajung.


Mereu tot mai departe s-alerg, ca un ecou,

Cu fiecare clipă să mă-nnoiesc din nou.


Mereu tot mai departe, ecou rostogolit, 

Ca depărtarea tânăr să fiu necontenit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează