Powered By Blogger

2 feb. 2024

Închinare - Maria Cunțan

 lui Mihai Eminescu


Aprindeţi-mi făclia 

Şi daţi-mi flori de tei, 

Să le presar în drumuri 

Cântaţi copiii mei... 

Din versul lui cântaţi-mi 

Ca ʼn marmură săpat, 

Să-l văd cum se coboară 

Prin voi... reînviat.


Eu vin de lângă prispa

Căsuţelor de lut,

Amurgul şi vieaţa

Mi-au luat tot ce-am avut.

Din rodul muncii mele

Aş vrea şi eu sʼaleg,

Un dar şi nʼam putere

Să vi-l aduc întreg.


Să spun o amintire? 

Dar amintire ... nu-i, 

Mi-a fost odatʼ aproape 

Când strălucirea lui 

Plutea necunoscută 

Aşa cum a plutit, 

Dumnezeirea celui 

Pe cruce răstignit. 


Să spun o elegie?

Dar elegie vor

Luceferii din zare

Cu veşnicia lor?

Iar luna ce luceşte

Din pustiirea ei,

Dând nopţilor lumină

Şi viselor polei.


Voiu zice-o rugăciune

În rugă ne e dat,

Să dăm ce-avem în suflet

Mai bun şi mai curat!

O, picură-ne ʼn minte

Puterea ta de vis,

Să nu dorim pământul

Când cerul e deschis.


La noi e sărăcie,

Sunt griji şi sunt nevoi,

Coboară-te o clipă

Din zare şi la noi.

Jertfim din ale tale

Nu spice - nici viţei, 

Binecuvântă lira

Şi pe orfanii ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează