Powered By Blogger

6 feb. 2024

Ostașul lui Țepeș - Constantin D. Aricescu

 

In lupta cu turcii, Tepes, bravul domn,

Un soldat trimise la turci ca spion.

Un ienicer prinse viteazul soldat

Si merse cu dansul drept la imparat.


-In a mea ostire, ce cauti tu oare?

Unde este Tepes? Cata oaste are?

-Sunt trimis de Tepes a te spiona,

Dar unde e Tepes ,tu nu vei afla!


O tepusa lunga in pamant s-a-nfipt.

-Vorbeste! ii striga Mahomed, turbat,

Ca te trag in teapa, ghiaur blestemat!


Dar soldatul tace, tace ca un mut,

Sultanul facu un semn cunoscut:

-Sa-l vare in teapa! Un turc se preface

C-asculta porunca, dar romanul tace.


-Vorbeste ghiaure! Si te voi ierta!

-Ce incredintare am ca voi scapa?

-Iata! Ai cuvantul meu de imparat!


Atuncea, soldatul a adaugat:

- Cand m-a trimis Tepes a te spiona,

O tepusa lunga, in fata mea sta.


"Vezi tu teapa asta?, Vlad Tepes zicea

Va pieri intr-ansa familia ta!

Sa nu scoti o vorba, chiar de te-ar taia!"


-Teapa lui Vlad Tepes e cu mult mai grea

Decat teapa asta ce sta-n fata mea!

In teapa lui Tepes mor ca tradatori,

Tatal meu, nevasta si patru feciori!


Eu mor cu placere in tepusa ta,

Ca-mi fac datoria catre tara mea!

Admirand curajul bravului soldat

Si patriotismul ce l-a aratat,

Mahomed da ordin spre a fi lasat

Liber, sa se-ntoarca de unde-a plecat.


Dupa ce soldatul s-a indepartat,

Imparatul zise, cam ingandurat:

-Daca beiul asta, numit Tepelus,

Ce-a bagat atata groaza in supusi,

Ar avea o suta de mii de panduri,

Lumea ar cuprinde-o, cu ai sai ghiauri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează