Powered By Blogger

14 mai 2024

Testament - Leonida Lari

 

fratelui Leonard


Mă-nvinge primăvara cu-al ei zor
De-a înverzi, de-a înflori, de-a coace, 
Ce simplu-ar fi să cad lângă-un izvor
Din Căpriana, să visez a pace.

Ce simplu-ar fi, dacă n-aş fi cum sunt –
Un grav refuz la patimi trecătoare, 
Pentru cei ordinari de pe pământ
Şi dragostea aproape-i o teroare.

Eu sufăr astăzi pentr-un ordinar
Ce-şi saltă-o reputaţie precară, 
Dar cum iubirea e din cer un dar, 
Mă-nvinge astă verde primavară.

Totul e verde-n faţa mea şi tot
Impune bucurie, nu durere, 
Iar eu mă duc, precum se duse Lot, 
Sodoma şi Gomora-s în putere.

Eu merg pe-un drum ce nu se-arată lent, 
În urmă-mi sarea arde orice stare, 
În urmă-mi pe-acest drum incandescent
Răsar doar monumente mari de sare.

Mă-nvinge primăvara cu-al ei zor
De-a înverzi, de-a înflori, de-a coace, 
Ce simplu-ar fi să cad lângă-un izvor
Din Căpriana, să visez a pace.


Ce simplu-ar fi, dacă-aş trăi cumva

Mai altfel, mai supus, mai cu momentul, 

Dar eu nu pot, şi toată viaţa mea

E-o lacrimă ce-şi curge monumentul.


Şi merg, şi merg, tot merg în infinit, 

Şi sufletul nu-mi las nici într-o gară, 

Merg către-un frate-al meu cel mai iubit

În cea mai verde-n lume primavară.


Merg către-un frate-al meu dinspre-un pustiu

De stare, de gândire, de candoare, 

Merg către-un mort mai viu ca orice viu

Care mă-aşteaptă ca pe-o sărbătoare!


Rămâi cu bine, lume, şi rămâi

Cu o enormă, groaznică ruşine, 

Că de la ziua ta, din cea dintâi, 

Poeţii nu avură loc în tine.


Rămâi şi tu, biet trăitor sub vremi, 

Ce m-ai trădat dintr-o tocmeală-a pieţii, 

Ce primăvară, Doamne, de te temi

Că dai în Dumnezeu, lovind poeţii!


Ei, cei mai puri, au fost cei mai blamaţi, 

Ei, cei răniţi, cântat-au chiar şi rana, 

Ah, de-am să mor, vă rog să mă-ngropaţi

Sub un stejar, din dor, la Căpriana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează