Powered By Blogger

8 iun. 2024

Fără titlu - Nicolae Truță

 

Era un munte de om

Călca pe suta de ani

Înflorit și pur ca un pom

N-avea pe lume dușmani. 

Era o candelă vie  

Aghiazmă cu busuioc

Purta ițari de dimie

Și cânta din frunză cu foc

(Aici versul e mai lung ia forma unei cruci)

Își pregătea concertul prin răsuflarea lui

Îi plăcea frunzele cerate, oftatul cucului

Umbla desculț prin calda țărână, strecurată de vreme

Asculta firul ierbii și-l auzea cum geme.

(Aici se scurtează iar versul)

Era frumosul bătrân

Un Dumnezeu de Dobreț

Ce visa vara în fân

Cai păscând pe pereți

Vene cu sticla cu vin

Să dea un strop de pomană

Spuneam un bogdaproste plin

Și viei scăpate de mană

Era un mute de Om

Călca spre suta de ani  

Înflorit și pur ca un pom

N-avea pe Lume dușmani

Era o candelă vie

Aghiazmă cu busuioc

Purta ițari de dimie 

Și cânta din frunză cu foc

Era frumosul bătrân

În satul meu Dumnezeu

Mirosea a credință de fân

L-am văzut, l-am văzut

Numai Eu!


Din volumul „Raiul meu e doar în vatră"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează