Powered By Blogger

27 iul. 2024

Floare de salcâm - Ion Vatamanu

 

Era floare de salcâm 

Şi-adâncea-n petale gândul, 

Subţiind închipuirea,

Peste pleoape legănând-o.


N-avea satul mai înalte 

Crengi asupra să umbrească, 

Căci salcâmul înfloreşte 

Din suflare ţărănească.


Şi nici când nu vine-n prag 

Alb cocorul peste mare,

Pân’nu află că-n salcâm

Printre spini răzbate floare.


Mă trezeam atunci devreme, 

Din poveste să nu-mi scape. 

Inima intra în taina

Ce-o chema pe ram, aproape.


Şi mă-ncredinţam nădejdii,

Mă zideam cu pieptu-n scoarţă, 

Ca să aflu care-i şoapta 

Ce mă sfătuia la viaţă.


Îmi părea că nu-i pe lume

Pom mai drept şi mai înalt, 

Îl găseam pe el, frumosul, 

Cu vederea peste sat.


Îmi părea vecin cu steaua, 

Şi-l credeam fără sfârşit, 

Când mă înflorea la trup 

Cu ce-aveam de înflorit.


Se-nălţa uşor salcâmul, 

Mângâindu-se cu noi, 

Pân’s-a întâlnit în floare 

Un copac cu un război.


A căzut răpus la creangă, 

Şi-am simţit în suflet rană, 

Mă duceam în zori, dar locul - 

Lacrimă lângă icoană.


Îmi părea un gol ograda, 

Spini înfipţi într-o lumină, 

Mi-am văzut copilăria 

Ce n-a vrut să mai rămână.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează