Powered By Blogger

20 aug. 2024

Strigoiul - Theodor Șerbănescu

 

P'una patu de dureri amare  

Moarte-adesu m'a vizitat;  

Însă ea n'a fost în stare,  

Să'mi ia viaţa ce ţi-am datu.


P'alu tău sânu, frumesu ca crinul,  

Viaţa vecinicu mi-a dămbit;  

Dar in elu am suptu veninul  

Care m'a şi omoritu!


Tu şci bine, tu şci bine,  

Că eu aji nu mai trăiescu;  

Şi numai printre ruine  

Buhnele mă întălnescu.


Suntu strigoini venitu in lume,  

Să te'ntrebu neosbit:  

"Ueigaşi, spune, spune,  

Pentru ce m'ai omoritu?!”


Sursă: ,,Convorbiri Literare”, 1871-72, Anul 5, nr. 1-24


Theodor Șerbănescu (născut pe 29 decembrie 1839, în Tecuci – decedat pe 2 iulie 1901, în Brăila) a fost un poet și traducător român, cunoscut pentru activitatea sa în cadrul societății literare Junimea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează